Δεκέμβριος (Τεύχος 225)
Community
wootafak
crazy58
juampy
ktsap66
boy75
Jumpertime
proestakis
s0bak0v0d
chtsip
CHRIS FOUNTIS
Nikosng
FUNEC
ANGEL9999
Horsepower
wapaul
Στάθης
mariossima
enzo21
STELIO64
thomas59
aris1971
kritonxan
Σύνολο μελών: 5765 | Εγγραφή
Τα 10 Λάθη στο Πιάτο σου
Bookmark and Share
11/04/2011
διατροφή

Τη Δευτέρα πίτσα, την Τρίτη σουβλάκια δίπιτα κομπλέ, την Τετάρτη μια τηγανιά πατάτες και την Πέμπτη ικανοποιείς γλυκά τη βαριά υπογλυκαιμία που σου προκάλεσε η μια θάλασσα αλάτι που ρούφηξες τις τρεις προηγούμενες μέρες. Ε, μετά έρχεται Σαββατοκύριακο, που «αναγκαστικά» το ρίχνεις έξω. Κρέας, κρέας, κρέας! Κι όταν φτάνει εκείνη η μαύρη ώρα που το κουμπί του παντελονιού προβάλλει αντίσταση στην ένωση με την απέναντι τρυπούλα, συνειδητοποιείς ότι η υγιεινή διατροφή μάλλον είναι κάτι που αφορά όχι μόνο τις γκόμενες, αλλά και την αφεντιά σου και ότι ίσως πρέπει να περνάς πιο συχνά από τη μάνα σου, γιατί ξαφνικά σου 'λειψε... Μέσα στο παραλήρημα σκέφτεσαι ακόμα και να θυσιάσεις την εργένικη λεβεντιά σου. Άραγε η Μπαρμπαρήγου έχει κόρη ή ανιψιά; Διορθώσου...

01. ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΕΑΣ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΜΥΣ
Η πρωτεΐνη είναι ζωτική για το σωστό «χτίσιμο» των μυών, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι καταβροχθίζοντας καθημερινά μια τεράστια μπριζόλα θα πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα. Ο οργανισμός σου μπορεί να αφομοιώσει μόνο μέχρι 30 γραμμ. πρωτεΐνης από κάθε γεύμα, με το πλεόνασμα να αποθηκεύεται ως λίπος. Εξίσου λάθος όμως είναι να αποφεύγεις την πρωτεΐνη ή να την προσλαμβάνεις μόνο από το κόκκινο κρέας, που αν και αποτελεί τη βασική πηγή της, τα κορεσμένα λίπη του δεν είναι αμελητέα, γι’ αυτό προτίμησε κάτι πιο ελαφρύ, όπως ξηρούς καρπούς, κοτόπουλο ή τυρί cottage. Το ιδανικό είναι να τρως μια μικρή ποσότητα κάθε τρεις ώρες σε συνδυασμό με υδατάνθρακες για επιπλέον ενέργεια.

02. ΔΕ ΣΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΤΟ ΛΙΠΟΣ
Τρως σουβλάκι χοιρινό, ομελέτα με μπέικον και ζυμαρικά με κρέμα γάλακτος, δηλαδή τρόφιμα με πολλά κορεσμένα λίπη. Αυτά όμως, εκτός του ότι αυξάνουν την όρεξή σου, καθότι γευστικά τα άτιμα, αυξάνουν μελλοντικά και τις πιθανότητες για βούλωμα αρτηριών, τριπλό by-bass και καρκίνο του προστάτη. Η θερμιδική αξία του λίπους είναι υψηλή, ωστόσο, θέλεις δε θέλεις, το έχεις ανάγκη για να συνθέτεις ορμόνες, να έχεις συγκέντρωση και χαμηλή χοληστερόλη, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι το προσλαμβάνεις από υγιεινές πηγές, όπως είναι τα λιπαρά ψάρια (τόνος, σολομός, σκουμπρί) ή το ελαιόλαδο – και πάντα με μέτρο.

03. ΠΙΝΕΙΣ ΦΡΟΥΤΟΧΥΜΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ
Οι έτοιμοι χυμοί φρούτων, ειδικά οι ανάμεικτοι, περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, πολλά συντηρητικά και λιγοστά θρεπτικά στοιχεία. Από την άλλη, και οι φρεσκοστυμμένοι χυμοί δεν είναι για χόρταση. Για παράδειγμα, μπορεί ο φυσικός χυμός πορτοκάλι να σου εξασφαλίζει μια γενναιόδωρη δόση βιταμίνης C, αλλά περιέχει παράλληλα και φρουκτόζη, άρα θερμίδες, και ελάχιστες υγιεινές ίνες σε σχέση μ’ εκείνες που βρίσκεις σε ολόκληρο το φρούτο. Καθάρισε, λοιπόν, ένα φρουτάκι, που θα σε κάνει να αισθανθείς πιο χορτάτος, και βγάλε για λίγο τον αποχυμωτή από την πρίζα.

04. ΠΙΝΕΙΣ ΝΕΡΟ ΟΤΑΝ ΔΙΨΑΣ
Μεγάλο σφάλμα! Είναι πια αργά, ο οργανισμός ήδη αφυδατώνεται. Η δίψα δεν αποτελεί καλό δείκτη για αναπλήρωση των υγρών και η κόπωση, ο αδικαιολόγητος πονοκέφαλος και η ακόρεστη όρεξη σπεύδουν να το επιβεβαιώσουν. Αν θες να συνηθίσεις το νερό, πίνε σιγά σιγά μέσα στη μέρα μια συνολική ποσότητα 8 ποτηριών παρά μια κανάτα μονορούφι. Απόφυγε το ζόρισμα πίνοντας ένα ποτήρι όταν ξυπνάς, άλλο ένα μετά από κάθε φορά που πας στην τουαλέτα, ένα 15 λεπτά πριν και μετά τα γεύματα, καθώς και ένα τελευταίο ποτήρι μία ώρα πριν κοιμηθείς.

05. ΤΡΩΣ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗ ΜΕΡΑ
Λιγότερα γεύματα ίσον λιγότερες θερμίδες, σωστό; Όχι! Με το να παραλείπεις γεύματα μέσα στη μέρα δεν αδυνατίζεις, ίσα ίσα παχαίνεις. Πρώτα απ’ όλα, το πρωινό, με το οποίο οι περισσότεροι άντρες, ειδικά οι εργένηδες, είναι «τσακωμένοι». Συνήθως κάνουν ανακωχή με μια διπλόφυλλη τυρόπιτα από το κυλικείο, μέχρι να γυρίσουν σπίτι αργά το βράδυ. Το πρώτο, όμως, γεύμα της ημέρας σε αποτρέπει από το να ενδώσεις σε ανθυγιεινές «σαβουρίτσες» (στα γαλλικά «savoureux» σημαίνει «γευστικός»). Παράλληλα, αν η πρόσληψη θερμίδων μέσα στη μέρα είναι πολύ χαμηλή, ο μεταβολισμός αναγκαστικά «κόβει ταχύτητα». Όταν πια το βράδυ πέσεις με τα μούτρα στο φαΐ σαν ξελιγωμένος, γλαρώνεις στο δεκάλεπτο, επιβαρύνεις την καρδιά σου, ξαπλώνεις και η τροφή μοιραία γίνεται λίπος. Οργανώσου και βάλε στη διατροφή σου τόσο ένα γερό πρωινό όσο και ελαφριά σνακς, όπως ένα τοστ, κράκερ με τυρί ή γιαούρτι με φρούτα.

06. ΦΡΟΥΤΑ, ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΜΙΑ ΣΤΟ ΤΟΣΟ
Δε λέμε, τα ψωνίζεις, γεμίζεις το συρτάρι του ψυγείου, στολίζεις και τον πάγκο της κουζίνας, αλλά μια βδομάδα αργότερα όλα καταλήγουν ζαρωμένα και ανέγγιχτα στα σκουπίδια, ποτέ στο στομάχι σου. Όλα σαπίζουν στο βωμό ενός ντελίβερι. Κι όμως, τα φρούτα και τα ζαρζαβατικά σε προστατεύουν από καρδιοπάθειες, καρκίνο και μύρια όσα, σου δίνουν ενέργεια και ρυθμίζουν το βάρος σου. Και, μεταξύ μας, κανένα συμπλήρωμα διατροφής δεν μπορεί να υποκαταστήσει τις μερίδες φρούτων και λαχανικών που χρειάζεσαι την ημέρα. Οι οποίες, μιας που το αναφέραμε, μέχρι πρότινος αριθμούσαν περί τις πέντε για κάθε άνθρωπο. Σύμφωνα, όμως, με το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου των ΗΠΑ, ένας άντρας τη βγάζει καθαρή με εννιά μερίδες καθημερινά – και δυστυχώς οι πατάτες δε μετράνε, ειδικά οι τηγανητές.

07. «ΓΛΥΚΑΙΝΕΣΑΙ» ΤΟ ΒΡΑΔΥ
Είσαι κι εσύ ένας από τους αμέτρητους τύπους που υποφέρουν από ασυγκράτητη υπογλυκαιμία τις βραδινές ώρες, συνήθως ή πάντα μετά το φαγητό και λίγο πριν από τον ύπνο. Περιέργως, χώρος για ένα κουτί γλυκά υπάρχει πάντα στο ψυγείο και στην κοιλιά σου, ακόμα κι αν το «στρίμωγμα» είναι οριακό. Για όλα φταίει η κορτιζόλη, μία από τις πιο σημαντικές ορμόνες, η οποία ελέγχει το στρες και παράγεται στα επινεφρίδια. Λόγω αυξημένου άγχους, εκκρίνεις μεγάλες ποσότητες κορτιζόλης το πρωί, ξοδεύοντας από νωρίς την περισσότερη ενέργεια που έχεις στις μπαταρίες σου. Το βράδυ τα επίπεδα έχουν πιάσει πάτο, ο οργανισμός έχει ανάγκη από μια γερή γλυκαιμική δόση, ώστε αυξάνοντας το σάκχαρο να παραχθεί γρήγορα ινσουλίνη και να επαναφέρει την κορτιζόλη σε φυσιολογικά επίπεδα. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες και λίπη έχουν καταπραϋντική και αντικαταθλιπτική δράση, καθώς ανεβάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης και ενδορφινών. Έλα όμως που όταν η κορτιζόλη στερεύει κινητοποιείται η αδρεναλίνη. Και να σου οι αϋπνίες! Τι κάνεις, λοιπόν; Πρώτον, δεν τρως αργά το βράδυ και, δεύτερον, ξεγελάς τον οργανισμό σου τρώγοντας κάτι γλυκό μέσα στη μέρα. Μαύρη σοκολάτα και αποξηραμένα βερίκοκα ή δαμάσκηνα είναι οι ιδανικές λύσεις.

08. ΕΙΣΑΙ JUNKIE ΜΕ ΤΟ JUNK FOOD

Μπορεί τα χάμπουργκερ, τα σουβλάκια κι όλα αυτά τα λατρεμένα ανθυγιεινά φαγητά να μην εθίζουν τον οργανισμό με το «χημικό», ενοχοποιημένο τρόπο που το κάνουν η νικοτίνη και τα ναρκωτικά, αλλά είναι πολύ πιθανόν η λαχτάρα για junk food να χρήζει απεξάρτησης. Αν θες να έχεις αποτέλεσμα, πρέπει να κάνεις ένα βήμα τη φορά, ώστε να μη σου κακοφανεί. Αν, για παράδειγμα, τρως κάθε μέρα junk food, αφιέρωσε ένα βράδυ την εβδομάδα σε ένα πιο υγιεινό γεύμα, όπως μια σαλάτα με κοτόπουλο ή ένα πιάτο ζυμαρικά με λίγο τυρί. Μετά από δύο εβδομάδες και για δύο μέρες δοκίμασε να πάρεις μαζί σου στη δουλειά ένα σπιτικό πιάτο. Σιγά σιγά –και κυρίως χωρίς να το καταλάβεις– θα έχεις μειώσει δραστικά την κατανάλωση «σκουπιδιών» τουλάχιστον στο μισό.

09. ΠΕΨΗ ΜΕ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ

Με το που τρως πιάνεις το μπουκάλι με το αναψυκτικό κι αρχίζεις το κατέβασμα, σταματάς, ρεύεσαι, άρα άρχισε η πέψη. Αν έχεις παραμυθιαστεί ότι τα αναψυκτικά σε κάνουν να χωνέψεις καλύτερα απ’ ό,τι το φυσικό ή το ανθρακούχο νερό με λίγο λεμόνι, τότε ξανασκέψου το. Αν το αναψυκτικό δεν περιείχε φωσφορικό οξύ, τότε θα έκανες απευθείας εμετό από την υπερβολική δόση ζάχαρης. Επίσης, αν δεν υπήρχε το φωσφορικό οξύ, το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος και το μαγνήσιο που μόλις έχεις προσλάβει από την τροφή θα πήγαιναν στα κόκαλα, δε θα αποβάλλονταν από τον οργανισμό με το κατούρημα, ούτε το συκώτι θα μπόλιαζε το αίμα με ζάχαρη. Πάρ’ το απόφαση: τα αναψυκτικά, εκτός του ότι χαλάνε τα δόντια, παχαίνουν. Το «σωσίβιο» που τυλίγεται γύρω από το στομάχι σου είναι η απόδειξη.

10. ΤΑ ΣΧΕΔΟΝ ΕΤΟΙΜΑ ΦΑΓΗΤΑ
Από τότε που τα προπαρασκευασμένα φαγητά έχουν κάνει την εμφάνισή τους στα σούπερ μάρκετ, έχεις πείσει τον εαυτό σου ότι τρως υγιεινό σπιτικό φαγητό. Τι παραπάνω έχει δηλαδή ο μουσακάς της μαμάς σου; Πολύ λιγότερο αλάτι και καθόλου συντηρητικά. Τα έτοιμα, επεξεργασμένα φαγητά ευθύνονται περισσότερο για την κατανάλωση αλατιού και προκαλούν κατακράτηση υγρών στον ίδιο βαθμό με τα αλλαντικά και τις κονσέρβες. Και το χειρότερο; Επιδρούν αρνητικά στη γονιμότητα.

Sitemap    Top Εγγραφή| Είσοδος Playboy Worldwide