Δεκέμβριος (Τεύχος 225)
Community
wootafak
crazy58
juampy
ktsap66
boy75
Jumpertime
proestakis
s0bak0v0d
chtsip
CHRIS FOUNTIS
Nikosng
FUNEC
ANGEL9999
Horsepower
wapaul
Στάθης
mariossima
enzo21
STELIO64
thomas59
aris1971
kritonxan
Σύνολο μελών: 5765 | Εγγραφή
7+1 διατροφικοί μύθοι
Bookmark and Share
23/11/2011
Brandi Lynn

Σύμφωνα με τα λεξικά, ο «μύθος» είναι «μια φανταστική ή ανακριβής άποψη που επικρατεί». Γύρω από τη διατροφή επικρατούν πολλοί που πρέπει να καταρριφθούν. Ας ξεκινήσουμε...

ΤΑ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΘΡΕΠΤΙΚΑ
Μια ανασκόπηση σε περισσότερες από 50.000 μελέτες που έλαβαν χώρα τα τελευταία 50 χρόνια, την οποία πραγματοποίησε το London School of Hygiene and Tropical Medicine, έδειξε πως τα συμβατικά παραγόμενα τρόφιμα είναι συγκρίσιμα με τα οργανικά σε 10 από τις 13 θρεπτικές κατηγορίες που αναλύθηκαν, χωρίς να επισημανθούν αξιόλογα υγιεινά πλεονεκτήματα που να προκύπτουν από τις διαφορές τους.

TA TYΡΙΑ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΛΙΠΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ ΚΑΝΕΙΣ
Μπορεί να προσδίδουν περισσότερες θερμίδες απ’ ό,τι αυτά με χαμηλά λιπαρά, όμως, όπως έδειξε μια έρευνα του Karolinska Institutet της Στοκχόλμης, βοηθούν στην απώλεια βάρους! Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζουν τις πρωτεΐνες με τα «υγιεινά» λιπαρά δημιουργώντας ένα αίσθημα κορεσμού, που αποκλείει το τσιμπολόγημα. Επίσης, τα τυριά με πλήρη λιπαρά είναι μια καλή πηγή ασβεστίου, το οποίο ενισχύει τα οστά.

ΤΑ ΑΒΓΑ ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ
Εντάξει, αυτό δεν είναι μύθος, όμως δεν είναι και λόγος για να τα απορρίψεις εντελώς από τη διατροφή σου. Καλό είναι να γνωρίζεις ότι τα αβγά περιέχουν υψηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνη («καλή» χοληστερόλη). Μια μεγάλη αμερικανική έρευνα που έγινε σε 10.000 ενήλικες το 2007 δε διαπίστωσε καμία σύνδεση ανάμεσα στη λογική κατανάλωση αβγών (ένα την ημέρα) και τις καρδιαγγειακές παθήσεις. Τα αβγά είναι επίσης πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία και γι' αυτό θεωρούνται μία από τις σημαντικότερες δυναμωτικές φυσικές τροφές.

TO KOKKINO KΡΕΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΛΑΒΕΣ
Σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ερευνών για τον καρκίνο, η εβδομαδιαία κατανάλωση κόκκινου κρέατος δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 500 γραμμ., ώστε να μειώνονται οι κίνδυνοι για καρκίνο του εντέρου. Ωστόσο, μια έρευνα της European Journal of Nutrition επισημαίνει πως η κατανάλωση άπαχου κόκκινου κρέατος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης («κακής» χοληστερόλης) και να αυξήσει την απορρόφηση από τον οργανισμό των «καλών» ωμέγα 3 λιπαρών οξέων. Επίσης, το άπαχο κόκκινο κρέας προμηθεύει στον οργανισμό πρωτεΐνη, σίδηρο και ψευδάργυρο.

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΤΑ ΜΙΚΡΟΚΥΜΑΤΑ
Δύο παράγοντες επηρεάζουν τη διατροφική αξία των λαχανικών: η έκθεση στη ζέστη και η αντίστοιχη στο νερό. Στο φούρνο μικροκυμάτων εκτίθενται στη ζέστη για μικρότερο χρονικό διάστημα, άρα καταστρέφονται λιγότερο. Ο κανόνας αυτός δεν ισχύει γενικά. Τα καρότα, π.χ., είναι προτιμότερο να βράζονται.

ΜΟΝΟ ΤΑ ΦΡΕΣΚΑ ΦΡΟΥΤΑ ΜΕΤΡΑΝΕ
Τα φρέσκα φρούτα παραμένουν η καλύτερη πηγή πρόσληψης βιταμίνης C και όχι μόνο, όμως τα φρούτα κονσέρβας και τα αποξηραμένα ομοίως μετράνε στην επιζητούμενη ημερήσια κατανάλωση πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών. Τα αποξηραμένα φρούτα (σύκα, δαμάσκηνα, βερίκοκα κ.λπ.) έχουν χαμηλά λιπαρά και νάτριο και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και ποτάσιο. Μάλιστα, μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Ιλινόις έδειξε ότι τα φρούτα κονσέρβας έχουν την ίδια περιεκτικότητα σε βιταμίνες και φυτικές ίνες
με τα φρέσκα.

ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΑΣΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ
Η ουσία ρεσβερατρόλη που περιέχει το κόκκινο κρασί έχει αποδειχτεί σε πολλές μελέτες ότι κάνει καλό στην καρδιά. Ωστόσο, μια πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Circulation, δείχνει πως ένα ποτήρι αλκοολούχου ποτού καθημερινά μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών νοσημάτων, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για κόκκινο κρασί, μπίρα ή οινοπνευματώδες. Το παραπανίσιο, αντίθετα, πολλαπλασιάζει τον εν λόγω κίνδυνο.

EINAI KAΛΕΣ ΟΙ ΤΡΟΦΕΣ ΜΕ ΧΑΜΗΛΑ ΛΙΠΑΡΑ
Ένα light προϊόν δεν είναι τόσο απενοχοποιημένο, γιατί μπορεί να προσδώσει τον ίδιο αριθμό θερμίδων με την πλήρη λιπαρών έκδοσή του. Όπως έδειξε μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Journal of Marketing Research, το 28% των ανθρώπων καταναλώνει περισσότερη σοκολάτα αν αυτή είναι με χαμηλά λιπαρά. Η τάση για μεγαλύτερη κατανάλωση ισχύει γενικά για τα light προϊόντα, οπότε προσοχή στην ποσότητα. 

Sitemap    Top Εγγραφή| Είσοδος Playboy Worldwide